Де факто 2:2, а реално 3:1: Неотсъдената двойна грешка на Алкарас, която сломи Зверев в 5-ия сет
Карлос Алкарас със сигурност си заслужи трофея от Ролан Гарос, след като осъществи два изключителни обрата от 1:2 сета в полуфинала срещу Яник Синер и финала срещу Александър Зверев. Испанецът категорично показа най-добрия тенис в хода на турнира и беше фаворит на букмейкърите още от самото начало, но битката за титлата беше повлияна много сериозно от едно грешно отсъждане на главния съдия Рено Лихтенщайн в четвъртия гейм на петия сет.
Тогава испанецът пропусна втория си сервис при 15:40, само че Лихтенщайн слезе от стола си и коригира отсъждането на лайнсмена, който вече беше отстъдил топката в аут. Зверев загради отпечатъка и се опитваше да обясни на арбитъра, че действително става въпрос за двойна грешка и играта трябва да продължи при 2:2 гейма, но Алкарас вместо това получи правото да изпълни първи сервис, като в крайна сметка измъкна подаването си и поведе с 3:1, а оттам насетне нямаше връщане за германеца в мача и той спечели само още един гейм.
The ball was out, as initially called.
— C Kristjánsdóttir ●🐊 (@CristinaNcl) June 9, 2024
The chair umpire's decision changed the course of the match in a 5th set of a Grand Slam final.#rolandgarros pic.twitter.com/jWm4wOZIvy
Виж още:
▶ Минути преди жребия: Световният №4 се оттегли от участие на Мастърса в Монте Карло
▶ Монте Карло: Джокович и Алкарас срещу бивши шампиони и класиката Циципас - Зверев (жребий)
▶ Монте Карло: Григор започва срещу Мастърс финалист; задава се нова битка с Джокович (жребий)
▶ Сафин към Монфис и Рубльов: Ако играех сега, щях да печеля още преди мачът да е започнал